dinsdag 10 juni 2014

Hoorcollege opdracht 13: Culturele Antropologie en Diversiteit 3

Uitgaande van de gedachte dat religie van alle tijden is en in elke samenleving voorkomt is het
interessant om stil te staan bij de betekenis van religie voor jezelf en voor je groepering. Op wat
voor manier probeert jouw groepering grip te houden op situaties waar ze zelf niet alle controle
over hebben? Hoe gaan ze om met onzekerheden waar ze geen grip op hebben en op welke manier
proberen ze toch invloed uit te oefenen? En hoe ben jij daar zelf mee bezig?

we hebben gekeken naar onze interviews en daaruit blijkt dat ouderen zich veel bezig houden et het geloof. Zo gaan ze wel een in de week naar de kerk of dagelijks bidden. Sommige ouderen vinden hier de kracht uit en geloven dat er een god is. uit een intervieuw bleek dat mevrouw zag dat het geloof haar altijd heeft  geholpen. Denk hierbij aan de operaties die goed zijn verlopen.
Ik ben geboren in een islamitisch gezin. Maar namate ik ouder ben geworden merk  ik dat ik heel weinig met mijn geloof bezig ben. Dit komt door dat ik mijn visie heb bijgesteld. Ik heb repect voor iedere zijn relgie.


Conclusie: Bij de doelgroep ouderen zijn we erachter gekomenn dat de  doelgroep veel bezig is met religie. Dit kan veel invloed hebben op de doelgroep en  dit kan ook een kracht van de doelgroep zijn en hier moetten we wat mee doen in onze manifestatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten